Forum SpellForce
Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Surowce - tempo regeneracji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Dyskusja ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacusiek
Odbębniacz postów


Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:48, 08 Paź 2009    Temat postu: Surowce - tempo regeneracji

Witam! Ostatnio zacząłem się interesować surowcami ze SpellForca i ich regeneracją. Wiadomo, że regenerują się co 60 sekund, czyli co minutę. Zacząłem sobie pisać na kartce, mniej więcej, ile ich się w ten czas regeneruje (po prostu zaciekawiło mnie to). Oto wyniki:

Aria: 320, 331, 342, 353
0-->11-->11-->11

Ryby: 160, 164, 170, 174
0-->4-->6-->4

Kamień: 465, 480, 496, 511
0-->15-->16-->15

Teraz oznaczenia:
Liczby obok surowców, to ich zapas jaki zanotowałem
Liczby pod surowcami, znaczą o ile się zregenerowały przez tą minutę

Na początku robiłem obliczenia i wyszło, że każdy surowiec regeneruje się ok. co 5%, czyli, że kolejny zapas jest o 5% większy od poprzedniego zapasu surowców. Jednak później, okazało się to błędem, gdyż ryby wszystko psuły: najpierw 4 się regenerują, później 6, później znowu 4. To na pewno nie jest 5%.

Teraz po co napisałem ten temat. Otóż mam bardzo ważne pytanie:

Lepiej zbierać surowce, gdy jest ich mało, czy dużo?

Teraz wyjaśnienie:
Przykład 1: Powiedzmy, że zebrałem cały zapas kamieni z jednej kupki (max ich tam było 2000). Zostało ich teraz, powiedzmy 36. Zostawiłem w kamieniołomie 1 robotnika, aby zbierał te surowce i przy okazji nadążał za tempem ich regeneracji.
Przykład 2: Też wyczerpały mi się kamienie do 36, lecz tym razem czekam, aż się zregenerują. Gdy będzie ich max (2000 kamieni) to wyślę 5 robotników, aby zebrali.

Lepiej zrobić według przykładu 1 czy 2? Chodzi mi o to: Czy surowce lepiej regenerują się kiedy jest ich mało, czy dużo, czy może w obu przypadkach zawsze będzie tak samo? Bo jak szybciej się regenerują, kiedy jest ich więcej, to wiadomo, że przykład 2 się bardziej opłaca niż 1. Co myślicie o ich tempie regeneracji? Wypowiadajcie się w tym temacie śmiało. Jeżeli jednak temat wydaje wam się niepotrzebny, zgłoście to, proszę, to dam aby został usunięty w ciągu 1 dnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mayor
Łupieżca tematów


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:10, 08 Paź 2009    Temat postu:

A pomyślałeś, że jak będziesz zbierał na bieżąco, to szybciej uzbierasz na konkretny cel? zanim się zregenerują na max, trochę minie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacusiek
Odbębniacz postów


Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:14, 08 Paź 2009    Temat postu:

Ja zawsze robię, tak jak jest opisane w przykładzie 1, bo 5 robotników (przy 30 kamieniach do zebrania) nie warto zostawiać, starczy 1. Tylko chcę się upewnić, że robię dobrze i przy okazji podyskutować o surowcach. Dobrze, że się w ogóle regenerują Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reZ
Łowca postów


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Czw 16:56, 08 Paź 2009    Temat postu:

w spellu 2 się nie regenerują, trochę mnie to boli czasami przy trudniejszych mapkach gdzie mam mało surowców i muszę wysyłać obstawę dla robotników do drugiego złoża, ale jak dla mnie to jest lepsze i bardzo umila gra i co jest fajne bardziej realistyczna się staje przez tagi szczegół.

A co do surowców ja tam zawsze zostawiam przy złożach maks 3 robotników więcej nie bo potem się pchają do złóż i jest problem xd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Archimonde
Skrytopisarz


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:26, 08 Paź 2009    Temat postu:

W Spellforce 2 tez mnie to boli ze się nie regenerują bo to przeszkadza przy trudnych mapach.W 1 jest t bardzo przydatna opcja i nieraz mnie uratowała.Wydaje mi się ze szybciej się regenerują jak się ich nie zbiera.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Archimonde dnia Czw 18:27, 08 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sknerus
Zaklinacz słów


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Eloni

PostWysłany: Nie 15:57, 20 Gru 2009    Temat postu:

A o drewnie nie napisales Wink O dziwo drewno sie regeneruje w co wiele osob nie wierzy Confused Tylko strasznie wolno. Bardzo, strasznie wolno xD Dlatego dobrze jest miec chate lesnika u elfow Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Dyskusja ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin