Forum SpellForce
Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaklęcia improwizowane

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Dziadkowe bajki na dzień dobry / Dziadowska dyskusja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vinrael
Mocarz klawiszy


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:41, 05 Sty 2011    Temat postu: Zaklęcia improwizowane

Jak już wcześniej wspomniałem, chciałbym byście jako gracze mogli wykazać się swoją inwencją twórczą i po osiągnięciu konkretnego poziomu rzucać zaklęcia na jakie tylko przyjdzie Wam ochota. By jednak pomysł rzeczywiście mógł wejść w życie, należałoby się w jakiś sposób do niego odnieść, toteż z mojej strony leci garść informacji na ten temat:

- W związku z powstawaniem wielu hybryd zdecydowałem, że zaklęcia improwizowane będą dostępne od ok. szesnastego poziomu jakiejkolwiek magii zaklęć. Musicie jednak wziąć pod uwagę, że samo posiadanie magii żywiołów na szesnastym poziomie, mając jednocześnie rozwinięty ogień na poziomie czternastym nie uprawnia Was do korzystania zaklęć improwizowanych z kręgu ognia. Umiejętność główna (w tym przypadku magia żywiołów) pełni inną funkcję. Im wyższa, tym potężniejsze zaklęcie improwizowane może zostać rzucone. Byście lepiej zrozumieli zasadę funkcjonowania magii improwizowanej, przedstawię prosty przykład:

Kod:
Magia umysłu 17
Ofensywa 17
Defensywa 16
Uroki 15


Z powyższego przydziału umiejętności wynika, że gracz X może stosować zaklęcia improwizowane polegające na magii umysłu, ale tylko, jeśli ich przeznaczeniem nie będzie odwrócenie uwagi przeciwnika. Przy tym może spowodować zaburzenia koncentracji wśród grupy osób, albo związać swoją duszę z duszą przeciwnika i podczas rzucania kolejnych zaklęć powodować ubytek energii magicznej u niego, zamiast u siebie.

- Ogranicza Was tylko i wyłącznie własna wyobraźnia no i jakiś przyzwoity poziom epickości, adekwatny do poziomu opanowania umiejętności magicznej. Chodzi mi o to, że zaklęcia improwizowane powinny być traktowane jako smaczek, czy dodatek do sesji. Nie powstały po to, by zrobić z graczy Magów Kręgu. Chciałbym więc, byście pamiętali, że wywoływanie nienaturalnych efektów, jak choćby obniżenie temperatury wszystkich żyjących istot w okolicy na szesnastym poziomie magii żywiołów (przy równoczesnym opanowaniu magii lodu na poziomie szesnastym) poskutkuje całkowitym niewypałem czaru, a w najgorszym przypadku spowoduje trwały uszczerbek na zdrowiu postaci. Nie zawaham się wykorzystać odpowiedzialności zbiorowej, jeśli tylko zaczniecie przeginać. Liczę na barwne opisy (ale nie przesycone epickością) i uwzględnianie poziomu opanowania zdolności magicznej. Nie toleruję recydywy, więc warto się zastanowić nad kolejnym podobnym zaklęciem, jeśli komuś zwrócę uwagę.

Nie chcę Was jednak straszyć! Wink Możliwe, że po tym co napisałem nikt nie rzuci improwizowanego zaklęcia, a przecież nie o to mi chodziło. Chcę zapobiec nieprzyjemnym sytuacjom. Nie po to podjąłem się stworzenia własnej sesji, by co rusz karać w niej graczy. Jeśli będziecie pamiętać, by korzystać z tych zaklęć "z głową", gwarantuję, że dobrze na tym wyjdziecie.

- Skoro macie możliwość, by posługiwać się magią improwizowaną, to dlaczego nie mieli by tego robić inni? Strzeżcie się, bo możecie natknąć się na przeciwnika, który będzie mógł Was zaskoczyć niejedną zdolnością Twisted Evil

- Mam nadzieję, że po osiągnięciu tego szesnastego poziomu nie odwrócicie się całkowicie od tradycyjnych kul ognia, czy większych uzdrowień. Nie mając pomysłu na zaklęcie improwizowane, możecie modyfikować już te wymyślone przez twórców SF.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Dziadkowe bajki na dzień dobry / Dziadowska dyskusja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin