Forum SpellForce
Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwsza postać, pytanie odnośnie umiejętności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamiKaDze
Skrytopisarz


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:06, 26 Sty 2011    Temat postu: Pierwsza postać, pytanie odnośnie umiejętności

Witam! Jestem tu nowy i to mój pierwszy temat. Ostatnio dostałem spellforce złota edycja i rozpocząłem kampanię zakon świtu. Jestem w mieście gdzie jest ten Darius kartograf i właśnie zamierzam iść do Eloni czy coś takiego. Gram magiem żywiołów lód i ogień i zastanawiam się co mogę jeszcze do tego dobrać? Może coś dzięki czemu będę mógł trzymać jakieś bronie czy kostury? Może tak łatwiej będzie Wam mnie zrozumieć : jaka jest najlepsza broń w zakonie świtu dla takiego maga, którym gram? Very Happy I jakie są jej wymagania oraz staty.

Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdro. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
st34l3k
Tańczący z Warnami


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 20:11, 26 Sty 2011    Temat postu:

Co do broni, najlepszej, nie jestem w stanie Ci konkretnie odpowiedzieć, jaka jest najlepsza. Zależy to też od tego czy będzie Ci zależało na jednoręcznej broni (kosturze czy sztylecie) do której możesz dzierżyć jeszcze tarczę w drugiej ręce, czy broni dwuręcznej, która ma zadawać po prostu spory dmg nie zważając na odnoszone przez Ciebie obrażenia.

Może nie najlepsza, ale całkiem dobra jest broń, którą otrzymasz po wykonaniu questu z kamieniami duszy tzw. Kostur Dusz (jeszcze trochę przyjdzie Ci na to poczekać jednak), można ją nosić od 6 poziomu dowolnego rodzaju magii, jędnoręczna, zadaje obrażenia 8-14, 100% prędkości, czar: kradzież życia oraz +1 do wytrzymałości, zręczności i inteligencji. Są kostury, które zadają większe obrażenia, ale z reguły są to już bronie dwuręczne.
Grając magiem żywiołów wolałem nosić jakąś kulę itp. aby dodawało punkty do mądrości i inteligencji, a unikać bezpośrednich starć z przeciwnikami, czyli zamrażać i palić ale się nie bić Smile Taki mag, mając mało wytrzymałości nie jest najlepszy w bezpośrednich starciach, niezależnie od posiadanej broni, po prostu za szybko ginie mając małą odporność na ciosy przeciwników. Ale czasem, powalczyć można Smile

Natomiast co do tego, co jeszcze mógłbyś rozwijać, dodatkowo. Zupełna dowolność, co tylko wyobraźnia podpowie. Aczkolwiek niektóre wybory będą lepsze, inne nieco gorsze.
Jeśli chciałbyś nosić lepszą broń, to albo lekką broń sieczną/obuchową rozwijać, ewentualnie broń drzewcową (pozwala używać sztyletów, najszybsza broń, choć zadająca niestety przy tym najmniej obrażeń). Jednak wtedy musisz liczyć się z tym, że nie uda Ci się rozwinąć na max magii żywiołów, bo będziesz musiał inwestować punkty cech w zręczność i zwinność (i będzie brakowało do mądrości i inteligencji potrzebnych do rozwijania magii żywiołów). A żeby miało sens broń taką rozwijać, nie powinna ona zbytnio odbiegać poziomem od magii.

Możesz oczywiście rozwijać jeszcze magię ziemi, ale, moim zdaniem, nie jest ona tak przydatna jak te 2 które już rozwijasz i możesz ją spokojnie pominąć.
Aby wykorzystać mądrość i inteligencję którą i tak musisz rozwijać, nasuwa się rozwijanie równolegle drugiej gałęzi magii. Ale... i tutaj musisz sobie odpowiedzieć na pytań kilka. Jeśli chcesz postacią tą grać dalej (czyli Cień Feniksa) i rozwinąć na max magię żywiołów (czyli na poziom 20 docelowo) możesz rozwijać tylko jedną! dodatkową "gałązkę" innej magii (aby ją też rozwinąć na 20 lvl) Czyli mając już:

Magia Żywiołów
Ogień
Lód

możesz dodać na przykład:

Biała Magia
Życie

lub

Czarna Magia
Śmierć

Wtedy wszystkie (5 podpunkcików) rozwiniesz na max 20 lvl

Możesz też spróbować rozwinąć 2 punkty z innego rodzaju magii, ale albo wtedy rozwiniesz je max do 13 lvl, albo będziesz musiał zrezygnować z rozwijania na max magii żywiołów i rozwinąć ją np na 18 lvl a tą drugą magię na 15 lvl, czyli np.:

Magia Żywiołów - 20
Ogień - 20
Lód - 20
Biała Magia - 13
Życie - 13
Natura - 13

jeden punkcik zostaje do dodania wedle uznania

lub

Magia Żywiołów - 18
Ogień - 18
Lód - 18
Czarna Magia - 15/(16)
Nekromancja - 15
Klątwy - 15

i również 1 punkcik zostaje gdzieś do dodania/punkcik dodany

Musisz sam sobie rozważyć, co najbardziej będzie Ci się opłacało. Podkreślam, że podane schematy to tylko przykładowe zestawienia, niekoniecznie sensowne nadające się do realizacji.
Najprawdopodobniej ile osób na forum, tyle byłoby propozycji. Musisz zdecydować sam...

Jeśli chcesz walczyć wręcz tym magiem, może nie byłoby złe rozwinąć Białą Magię: Życie + Wzmocnienia (przyspieszenie zadawania ciosów (aura szybkich ciosów) lub zwiększenie ich siły (aura siły) i leczenie w razie konieczności (uzdrowienie lub aura uzdrawiająca).
Jeśli interesuje Cię walka dystansowa i ogromny dmg, to może np.: Czarna Magia: Śmierć + Nekromancja (duże obrażenia zadawane przez Śmierć, Cierpienie, Masowe Cierpienie, Samobójcza Śmierć i ewentualne "leczenie" poprzez Kradzież Życia, Aura Kradzieży Życia

Jeśli chciałbyś korzystać z dobrodziejstw nieskończonej wręcz many, to wtedy polecana Magia Umysłu: Defensywna + Ofensywna na przykład.

Kombinacji jest na prawdę dużo i mam nadzieję, że część z nich będziesz chciał zrealizować, przechodząc grę nie jeden raz, a kilka Very Happy
W razie potrzeby, służymy pomocą a także zapraszamy do wspólnej (przez internet) Gry Swobodnej aby wspólnie przechodzić kolejne mapy, lub jeśli wolisz Multiplayer aby walczyć przeciwko sobie.

Witamy na forum i życzymy miłych chwil przy SpellForce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KamiKaDze
Skrytopisarz


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:39, 26 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Myślę, że pójdę w magię śmierci. Będzie fajna kombinacja : zamrożenie, kula ognia/wybuch ognia, zamrożenie, i coś ze śmierci. Jak przejdę zś to wezmę się za cień feniksa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaro
Zbrojny w klawiaturę


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:38, 26 Sty 2011    Temat postu:

Został ci jeszcze Breathe of Winter. Radze przejść bo możesz nie zrozumieć paru wątków Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KamiKaDze
Skrytopisarz


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:19, 27 Sty 2011    Temat postu:

To wszystkie części są powiązane jedną fabułą? A i czytałem, że do cienia feniksa można importować swoje postacie, czy to prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaro
Zbrojny w klawiaturę


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:31, 27 Sty 2011    Temat postu:

Tak, można zarówno z zakonu świtu jak i BOW, cień feniksa jest połączeniem tych obu wątków. W zależności od postaci na jaką się zdecydujemy różni się chyba tylko pierwszą misją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KamiKaDze
Skrytopisarz


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:09, 27 Sty 2011    Temat postu:

Aha to dzięki bo nie wiedziałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin