Forum SpellForce
Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Punkty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 15:09, 26 Gru 2008    Temat postu: Punkty

Witam. Mam rycerza (avatara) na 9 poziomie, daje mu punkty to ciężkiego uzbrojenia, ciężkiej broni siecznej i ciężkiego pancerza. Niestety (stety) zostają mi ciągle punkty (aktualnie 6 chociaż na 10 poziomie będę przydzielał czyli [6+2-3=5]) i tyle mi zostanie dopóki dopóty nie rozdam ich na coś. Macie jakieś propozycje do czego włożyć te punkty?
Powrót do góry
Mayor
Łupieżca tematów


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:15, 26 Gru 2008    Temat postu:

Może biała magia? Na początkowych poziomach nie jest statożerna:D i w ogólnym roozrachunku najmniej tych punktów pożera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 12:03, 02 Kwi 2009    Temat postu:

No dobrze by było wziąść białą magię, albo ładować w broń obuchową. Możesz też przeznaczyć punkty na lekki pancerz bo to sie przyda nawet wojowi ciężkozbrojnemu.
Powrót do góry
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Sob 22:03, 18 Kwi 2009    Temat postu:

siemka ja mam podobny "problem"
tyle, że mam Lekkie uzbrojenie 6 - Lekka sieczna 6
jestem na 12 lvl i mam 12 pkt.
Jaka umiejętność najbardziej się mi przyda... tzn. w co ładować punkty, żeby potem mi się przydało i żebym miał z tego pożytek??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
st34l3k
Tańczący z Warnami


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 7:55, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Mateusz, Proximo - obaj musicie się zastanowić, jaka drogę chcecie obrać dla swojego avatara. Czy ma to być postać ukierunkowana na rozwijanie jednego rodzaju specjalności (np. ciężkie uzbrojenie, lekkie uzbrojenie, jakaś magia), czy tez swego rodzaju "hybryda", łącząca różne umiejętności. I generalnie od tego będzie zależało, czy punkty będziecie dodawać tylko do danej grupy umiejętności, czy też do różnych.

Pomysł Majora, aby rozwijać białą magie nie jest zły, tylko Mateusz musisz wziąć pod uwagę, że do dalszego rozwijania białej magii, będziesz musiał przy rozdawaniu punktów cech (siła, wytrzymałość) uwzględnić jeszcze mądrość i charyzmę (cechy potrzebne do podnoszenia na wyższe poziomy białej magii). I może wyjść z tego całkiem ciekawa kombinacja, ciężkozbrojny wojownik, który dodatkowo będzie mógł leczyć (biała magia - zdrowie) lub wzmacniać siebie i swoich towarzyszy (biała magia - wzmocnienia). Polecałbym jeszcze rozwinięcie lekkiego uzbrojenia na 2lvl (tylko na 2 i samo lekkie uzbrojenie) w celu otrzymania 2 dodatkowych zdolności (masz teraz okrzyk bojowy i dobrodziejstwo, a otrzymałbyś wtedy dodatkowo szał i błogosławieństwo)

Proximo, z tego co widzę, Ty rozwijasz tylko Lekkie uzbrojenie - Lekka broń sieczna. Do tego poleciłbym rozwinięcie Lekkiego pancerza, można lepsze zbroje założyć, niektóre mają całkiem fajne dodatki dla lekkozbrojnego wojownika. Wtedy rozwijałbyś 3 umiejętności, więc pozostają jeszcze dwie, nad którymi można by się zastanowić. Może to być jakiś rodzaj magii, ale wtedy (tak jak u Mateusza) ciężko rozdzielać odpowiednie punkty cech, aby móc maksymalnie rozwijać dane umiejętności (lekkie uzbrojenie wymaga zręczności i zwinności, a magia, zależy jaka, mądrości, inteligencji i charyzmy). Dla Ciebie (moim zdaniem) dobrym wyborem byłoby dołożenie np. broni strzeleckiej, tylko musiałbyś się zdecydować albo na łuki albo na kusze (łuki szybciej strzelają, ale maja mniejszy zasięg, kusze strzelają nieco wolniej, ale mają większy zasięg i zadają większe obrażenia).

Generalnie, obaj, jak wspomniałem na początku, musicie się zastanowić, jakie umiejętności chcecie aby wasz bohater posiadał. Jeśli to jest początek waszej przygody ze SF'em, mogę podpowiedzieć, że z rozlicznych wyliczeń, jakie można znaleźć na tym forum, wynika, że maksymalnie można rozwijać 5 umiejętności i wtedy można je rozwijać na maksa, aczkolwiek jeśli są to umiejętności z rożnych dziedzin (jak np ciężkie uzbrojenie, magia żywiołów, czarna magia) należy wziąć pod uwagę że umiejętności te powinny mieć 1 wspólną cechę do rozwijania. Na przykład - lekkie uzbrojenie wymaga zręczności i zwinności + broń strzelecka siły i zręczności (wspólna cecha - zręczność). Ale na przykład ciężkie uzbrojenie (siła i wytrzymałość) + np. czarna magia (inteligencja i mądrość), gdzie nie ma wspólnej cechy i będzie ciężko tak to rozplanować, aby wszystko móc na maks rozwinąć.
Więc, jeśli nie macie jeszcze dużego doświadczenia w grze, polecałbym rozwijanie jednego rodzaju umiejętności (w przypadku ciężkozbrojnego wojownika dołączenie magii (jakiejkolwiek) będzie w późniejszym etapie gry owocowało, że będzie brakowało punktów cech aby móc podnieść daną umiejętność). Więc rozwijać w tym przypadku (Mateusz) wszystko co należy do ciężkiego uzbrojenia (broń sieczna, broń obuchowa, ciężki pancerz, tarcze + 2 punkciki do lekkiego uzbrojenia), a kombinacje z jakiejś broni z magią pozostawić na późniejszy etap, gry będziecie chcieli przejść grę po raz 2,3 itd. Wink Ewentualnie, to samo co w przypadku lekkozbrojnego woja, możesz dołożyć Broń strzelecka - Kusze (bądź łuki, jak chcesz), ale wtedy rozwijać tylko np ciężkie uzbrojenie - broń sieczną i ciężki pancerz + broń strzelecka - kusze (łuki), nie rozwijać tarcz czy broni obuchowej.
Co do Proximo, możesz rozwijać lekkie uzbrojenie (broń sieczna i pancerz) + broń strzelecka - łuki (lub kusze), dokładanie jakiejś magii osobiście polecałbym na później (po skończeniu gry lekkozbrojnym wojem, spróbować przejść jakimś magiem, bądź wtedy bawić się w tzw. hybrydy Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Nie 20:48, 19 Kwi 2009    Temat postu:

dzięki st34l3k
tak sobie właśnie myślałem o tych wspólnych cechach(zręczność itp.)....
maga już mam na 23 lvl tylko mi się trochę znudził (czarna i biała i 1 lvl lekkie uzbrojenie [sam nie wiem po co dodałem Razz ale szał się przydaje])
Jeżeli mam 12pkt. to 6 dam na lekki pancerz (jak dać narazie mniej to piszcie), no to mi zostanie powiedzmy 6 (chyba, że mniej w l. pancerz dać).... I tak sobie właśnie myślałem o magii.... tylko nie wiem, którą brać.... czarnej chyba nie; tak sobie myślałem nad białą(wzmocnienia? życie?) albo żywiołów (lód czy ogień pożyteczniejszy?)..... ale znowu broń strzelecka ma wspólną cechę (u mnie nawet 2) bo zręczność (i siła bo napakowałem trochę) i by było łatwiej....
No ale jak wybiorę 3 umiejętności l. uzbrojenie, b. strzelecka i magia jakaś to będzie trudno zapanować i porozdzielać pkt. .......

Co radzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Arinistrator


Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 1256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Piekła, a skąd?

PostWysłany: Pon 13:50, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Nad trzeba to na pewno nie zapanujesz Wink Dwie to absolutne maksimum. Do lekkiego uzbrojenia polecam życie lub wzmocnienia - to pierwsze jeśli lubisz się rzucać w wir walki (uzdrawianie) lub chcesz zadawać większe (tylko nieco większe) obrażenia (aura siły). Z kolei wzmocnienia powiększają szybkość ataków (aura szybkich ciosów) a także pozawala zadawać duże obrażenia ożywieńcom (świętość). Natura z kolei służy do połączenia ja z innym rodzajem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pon 16:35, 20 Kwi 2009    Temat postu:

a magia żywiołów?
czy w ogóle magi nie brać? teraz myślę nad ciężkim uzb. i b strzelecką.... tylko powiedzcie co lepsze i co się opłaca brać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Arinistrator


Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 1256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Piekła, a skąd?

PostWysłany: Pon 17:30, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Ciężkie uzbrojenie i broń strzelecka się wzajemnie wykluczają - mając broń dwuręczną (czyli znaczny procent ciężkiego oręża) nie możesz jednocześnie trzymać łuku/kuszy Wink
Przyznam, że maga żywiołów nie miałem ani razu, ale Sorvina jest prawdziwym ekspertem od prowadzenia takiej postaci Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pon 20:20, 20 Kwi 2009    Temat postu:

znaczy się co wybrać dodatkowego Ari..... czy ciężkie uzb. czy broń strzelecką....
i p przeczytaniu twojego posta proszę.... tfu... błagam Sorvinę by mi pomogła.... bo nabijam kolejne lvl'e i nie wiem do czego przydzielać pkt cech i pkt. umiejętnośći....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sorvina
Jeden z Trzynastu


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:32, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Eh, niech wam będzie. Więc tak - masz 9 lvl ciężkiego uzbrojenia, w tym broń sieczna i pancerz. Odradzam z góry tarcze, bo to jest totalna porażka. Proponują ci ludzie broń strzelecką. Problem może być tylko taki czy lubisz to. Walka bronią dystansową jest specyficzna i nie każdemu się może spodobać. Ja przeszłam raz ZŚ z łukiem i w sumie ciekawie było.
Ja bym w sumie dorzuciła jakąś magię do tego. Sama po sobie wiem, że wzmocnienia dają dużo, a w szczególności kiedy mamy umiejętności powyżej 12 lvl (Cień Feniksa się kłania). Dochodzi gdzieś tam wspomniana aura wzmocnienia (daje szybkość walki, biegu oraz siłę) i jak będziesz miał dobrą broń, która nie jest wolna i zadaje dość duże obrażenia i aktywujesz tą aurę, to efekt świetny. A jeśli załączysz tarcze cierniową... mmm... mnie się podoba. Przetestowane to miałam akurat z kosturem Hirina (CF), tylko pamiętaj, że priorytetem jest zawsze ciężka broń, dopiero później magia.
Co by tu jeszcze... Magia umysłu raczej nie teges, ja akurat nie lubię i nie widzę tu pozytywnych stron. Magia żywiołów... Sama jest świetna, ale czy przyda ci się w połączeniu z c.u.? Teoretycznie może nie być takiego fajnego efektu, ale możesz ewentualnie spróbować ogień. Czarna magia? No nie wiem, nie wiem... Umiejętne połączenie dwóch różnych specjalizacji nie jest takie proste. Trzeba zawsze tak zrobić, aby jedna uzupełniała drugą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pon 20:37, 20 Kwi 2009    Temat postu:

ale ja mam lekkie uzbrojenie(lekka sieczna 6).... myślałem nad lodem..... dobre połączenie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Feniks
Mocarz klawiszy


Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Pałac Króla Ulfa

PostWysłany: Pon 20:39, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Może się okazać nawet przydatne bo zamrażasz i atakujesz .
Broń strzelecka z magią żywiołów też jest niezła .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Feniks dnia Pon 20:43, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sorvina
Jeden z Trzynastu


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:43, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Jeju... Najmocniej przepraszam. Spojrzałam na pierwszego posta, a nie na twój. Lekka z lodem? Całkiem w porządku. Szybkie nie za mocne ciosy, więc przyda się pewne unieruchomienie. W sumie w magii ziemii masz unieruchomienie, a później gliniane stopy, więc też w porządku. W sumie biała magia też tu pasuje. Wspomniane wcześniej zaklęcia i też możesz dodać sobie zdrowie, bo z tego co kojarzę, to lekkie ma słabą umiejętność uzdrawiającą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proximo
Skrytopisarz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Wto 12:49, 21 Kwi 2009    Temat postu:

o dzięki wam!
zaczynam niedługo grać tylko największy problem to to że będę musiał pakować pkt. cechy w inteligencja i wiedze a mam po 25... ale dzięki wam mam także tą tabelkę z wymogami....
na koniec wielkie DZIĘX! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin