Forum SpellForce
Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ogromna porada dla początkujących, a może i nie tylko
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reZ
Łowca postów


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Czw 1:12, 09 Lip 2009    Temat postu: Ogromna porada dla początkujących, a może i nie tylko

Witam wszystkich początkujących, tych którzy zerknęli tu z czystej ciekawości, a także pozostałych ludzi z forum i gości.

Z góry oznajmiam że porada jest głównie dla poczatkujących, ale może przyda się komuś innemu.
Opiera się ona na głównym wyborze postaci, hybrydach, punktach umiejętności, atrybutach, magii itp.

Przez równe cztery dni zabieram się do przejścia po raz enty kampani Oddechu Zimy i uwierzcie mi, przez te cztery dni zaczynałem po dojściu do któregoś momentu zmieniać postać!
Czemu aż tyle? Zaraz opiszę to niżej, a żeby było jaśniej dodam iż nie chodziło o kwestie upodobania postaci, lecz o jej główny rozwój, moc, magie, czy uzbrojenie, a nawet wiele więcej!

A więc skoro jesteśmy już po lekkim wprowadzeniu to pora zabrać się za początek mojej "Ogromnej porady".

Zacznę od tego iż w całej grze jest do zdobycia 100 punktów umiejętności, oraz łącznie z tymi punktami cech które rozdzielamy na początku tworzenia postaci 275 punktów cech! To bardzo ważna, a zarazem podstawowa sprawa o której nigdy nie możemy zapominać, jeżeli chcemy, aby nasza postać była jak najlepsza i najpotężniejsza!
Dodam jeszcze, że każda umiejętność może osiągnąć maksymalnie 20 poziom!
Na prawie koniec początku pragnę powiadomić, iż rozwijająć "Cztery" cechy u postaci, zabraknie nam punktów cech i nasza postać nie będzie świetna w jednym ale będzie pośrednia w jednym i w drugim a taka postać nie jest dobra w niczym! - czyli ogólnymi mówiąc jest słaba!
Czyli powinno się maksymalnie ładować w trzy cechy! - wyjątkiem jest tylko lekkie uzbrojenie i ciężkie uzbrojenie, lecz aby dokładnie mnie zrozumieć trzeba przeczytać dalej...

Tak więc każdy gracz staje na początku gry przed wyborem postaci.
Jedni się wahają czy wybrać wojownika, maga a może łucznika, inni od razu podejmują szybką(czasami przemyślaną) decyzję, a jeszcze inni pytają sami siebie: "A nie można by wybrać wojowniko-maga?"
Odpowiedź brzmi stanowczo NIE!
Zaraz rozwinę co konkretnie miałem na myśli mówiąc "NIE"

Jeśli chcemy dokonać wyboru wojownika, musimy się zastanowić czy chcemy wojownika który jest szybki, zwinny(co utrudnia trafienie wrogom w niego), zręczny(posiada większą szanse na trafienie w cel), czyli wojownik Lekkozbrojny, a może wojownik, który jest powolniejszy, lecz silniejszy i bardziej wytrzymalszy, czyli wojownik Ciężkozbrojny?

[WOJOWNIK LEKKOZBROJNY]
Jeżeli wybierzemy właśnie jego to przy rozwijaniu postaci powinniśmy przede wszystkim rozwijać lekkie pancerze, a także broń sieczną lub drzewcową, albo obuchową to już kwestia gustu(Ja polecałbym sieczną - czyli głównie lekkie miecze i topory), ale i tak biorąc pod uwagę to, że w grze mamy 100 punktów umiejętności, a wykorzystamy na to tylko 60, mamy wciąż te 40! Jedni łączą to co podałem wyżej z magią typu czarna magia, żywiołów czy jeszcze inną. Lecz to jest przeogromny błąd i drugi ogromny cios w plecy dla lekkozbrojnego wojownika! Weźmy pod uwagę to że jak napisałem powyżej mamy do wydania 275 punktów cech, a żeby podwyższać poziomy naszych umiejętności musimy mieć konkretnie rozwinięte punkty cech! Tak więc lekkie uzbrojenie wymaga "Zręczności", oraz "Zwinności", a taka np. czarna magia wymaga rozwijania "Inteligencji", a także "Mądrości"! Mamy już bowiem 4 cechy do rozwijania, a tak jak napisałem powyżej, powinno się rozwijać maksymalnie trzy cechy, aby stworzyć genialną postać! Napisałem również że wyjątkiem jest lekkie uzbrojenie, lecz niestety wyjątek jest tu też taki że nie możemy dołożyć magii do tego uzbrojenie, no więc co?
Odpowiedź jest prosta! Wojownik lekkozbrojny pomimo zręczności i zwinności, będzie słaby i mało wytrzymały w walce! Należy zatem resztę punktów cech ładować na pół w siłę i wytrzymałość, a to udostępni nam drogę do maks jak obliczyłem 13 poziomu ciężkiego uzbrojenia, a w nim trzeba wybrać tarcze! To dla lekkozbrojnego wojownika świetna okazja do podniesienia sobie klasy pancerza, a także niektórych cech czy odporności! tak więc pamiętajcie o jednym! - najpierw zręczność i zwinność, aby osiągnąć 20 poziom lekkiego uzbrojenia,a resztę w siłę i wytrzymałość, aby osiągnąć maks wyjdzie 13 poziom tarcz, a także podwyższyć nasza siłę i wytrzymałość, co dla wojownika bardzo ważne!

[WOJOWNIK CIĘŻKOZBROJNY]
Tutaj należy szczególnie inwestować w ciężki pancerz i znów zależy od gustu obuchowa broń ciężka lub sieczna(Polecam sieczną, ponieważ obuchowa na początku tylko góruję nad sieczną, lecz później sytuacja się odwraca!) Z tarcz w ogóle radzę zrezygnować, ponieważ będziemy dzierżyć ciężką dwuręczną broń, a więc nie będzie miejsca na tarcze, ale spokojnie pancerze w późniejszych czasach będą bardzo wytrzymałe! Następnie zauważyliście na pewno, że znowu zostało nam 40 cennych punktów umiejętności, tak więc tutaj znów ktoś wybierze( tym razem żeby czarni magowie nie poczuli się zbyt obrażenie Wink) np. magię żywiołów! Sam grając postacią którą dobiła do 50 poziomu takim zestawieniem, była jednym słowem słaba! A jak na wojownika i to ciężko opancerzonego przystaje, to MUSI BYĆ POTĘŻNY W BOJU!!! Nie trochę dobry w magii i w walce bo tak jak już mówiłem taka postać nie będzie dobra w niczym, a weźmy to pod uwagę że ciężkie uzbrojenie i magia żywiołów wymaga najwięcej punktów cech ze wszystkich umiejętności(Obliczyłem Smile) No więc co dalej? Ciężkie uzbrojenie też jest tym wyjątkiem(drugim, a zarazem ostatnim!) Więc tu proponuję Białą magię, a konkretnie wzmocnienia, czemu akurat to? A no bo akurat to, ponieważ biała magia z kolei wymaga najmniej punktów cech ze wszystkich umiejętności, a także wzmocnienia zawierają czary, które poprawią nam zręczność i zwinność(co dla ciężkozbrojnego wojownika ważne zaraz po jego sile i staminie!), a także dadzą nam inne czary np. przeciwko ożywieńcom! Tak więc już wiemy co wybrać ciężkie uzbrojenie + biała magia - wzmocnienia. Powodzenia!
Dodam na koniec, że "Siłę należy rozwinąć to samego końca, ewentualnie można jeszcze też "Wytrzymałość" podnieść do końca, później już tylko "Mądrość" i "Charyzma".

[ŁUCZNIK/KUSZNIK]
Tutaj sprawa jest prosta wybieramy broń na dystans, a potem w zależności od gustu kusze, lub łuki. Mała podpowiedź: kuszę są wolniejsze, ale zadają większe obrażenia, natomiast łuki są szybsze, zadają mniejsze obrażenia, a także częściej bynajmniej niż kuszę mają jakieś efekty magiczne! OK dalej najlepiej połączyć to z lekkim uzbrojeniem(pancerze, a także broń sieczna obuchowa lub drzewcowa(Ja polecam drzewcową bo są szybsze, a łucznik ma walczyć na dystans nie wręcz)) Ewentualnie możemy wybrać magie żywiołów - lód i ogień, ale to jest jak dla mnie gorszy wybór, ponieważ:
1.Pancerzy dla strzelców nie ma zbyt dużo.
2.Sztyletów i broni wręcz także.
3. Rozwijamy cztery cechy, tak więc nie spodziewajcie się że wasza postać osiągnie wszystkie umiejętności na poziomie 20.
Lecz są i plusy:
1.Magią lodu zamrażamy przeciwników, a ci stoją, a my z kolei szyjemy do nich z łuku!
2.Magią czasami można sobie dopomóc, np. wezwać na przynętnę żywiołaki czy golemy.
Tak więc do wyboru do koloru Wink

[BIAŁY MAG]
Z góry powiem że ten mag jest świetny na wszystkich, zarówno na wojowników jak i magów(Jeżeli się odpowiednio go rozwinie), a ja postaram się właśnie pomóc tobie to uczynić! A więc ruszajmy!
Wybierając tą postać uczymy się wszystkich umiejętności z zakresu Biała Magia i tylko! Ewentualnie, na koniec zostanie wam 20 punktów umiejętności, które możecie przeznaczyć na coś innego. A więc głównym priorytetem tutaj będzie "Mądrość" i "Charyzma". I tutaj ważna rzecz! Rozwijamy te cechy tylko do tylu ilu wymaga 20 poziom tej magii! Teraz dalej zostanie nam wiele punktów cech, przeznaczamy je(mniejsza połowę na inteligencję, a większą część na siłę! W ten sposób magowi mana szybciej będzie się dopełniała, a siła ta da mu silne uderzenia w walce wręcz, a gdy połączy to wszystko taki mag z aurą siły to ohoho wojownikowi tez może dołożyć!!! No i tyle jeżeli chodzi o białego maga.

[MAG ŻYWIOŁÓW]
Ta magia tak jak już wcześniej mówiłem wymaga najwięcej punktów cech! Tak więc na pewno nie możemy tu zmarnować ich nawet jednego, tak jak zresztą w pozostałych dziedzinach! A więc zaczynajmy! Tu absolutnie ładujmy w ogień i lód! ziemi nie polecam chociażby z tego powodu iż unieruchomić możemy lodem, na krócej ale nic nie stoi na drodze żeby robić to cały czas Wink Potem radzę to połączyć z białą magią, a konkretnie zdrowie! Magia żywiołów jest magią głównie ofensywną nawet rzekłbym że zbyt ofensywną! dlatego defensywa nam się przyda, a taką otrzymamy w postaci leczenia postaci, gdy oberwie, a także znana nam już aura siły i inne przydatne zaklęcia! To wszystko na temat rozwijania tejże postaci!
Dodam jeszcze, że należy rozdawać punkty cech w "Mądrość", oraz "Inteligencje"! W charyzmę tylko do czasu kiedy spostrzeżecie na jakim poziomie skończycie białą magię.

[MAG UMYSŁU]
Odkąd zagrałem z użytkownikiem tego forum, a konkretnie Majorem, to ta magia stała się moją ulubioną Smile Większość ludzi ciągle narzeka, ględzi i płacze bezpodstawnie oczerniając iż ów magia jest kompletną porażką lub słowami parę zaklęć jest dobrych reszta to porażka! Śmiało mogę powiedzieć, że ich słowa to porażka, a o magii umysłu nie mają zielonego pojęcia! Bowiem znajduje się tu tyle zaklęć jak chodź by masowa hipnoza(unieruchamia wrogów: oni stoją my ich załatwiamy) Ale dość już o tym, zajmijmy się rozwojem postaci!(Postać tak rozwijana jest kluczem do zwycięstwa! Major dał mi cenne rady jak ów postać rozwijać, ja lekko skonfigurowałem jego radę(w sumie prawie to samo wyszło, ale różnica jest Smile)) A więc ładujemy wszystko w całą magie umysłu! Cechy, które będziemy rozwijać to "Charyzma" "Inteligencja". I tu kolejna ważna sprawa, a mianowicie charyzmę i inteligencje rozwijamy tylko do tego punktu, aż 20 poziom tej magii będziemy mogli opanować! Następnie ładujemy w "Mądrość" do: 60, aby opanować 10 poziom białej magii - życie(Dzięki temu aura siły doda nam jeszcze więcej jej, a zaklęcia uzdrawiające nas uzdrowią jak na nie w końcu przystało Wink) Resztę co nam zostanie dajemy ostro w siłę! tym sposobem będziemy silni magicznie i w walce wręcz, a na dodatek, kiedy stworzymy nasze lustrzane odbicia one mają nasza siłę i rozpykają zahipnotyzowanych wrogów w parę naście sekundek Smile A więc powodzenia w tworzeniu postaci Maga umysłu.

[CZARNY MAG]
Ten mag ma to w sobie że jego czary są tak potężne że można z krzeszła spaść(żart Razz) Ale tak na poważnie jego czary rażą potężnie wrogów a jego przywołańce mu w tym pomagają i utrudniają dojście do maga! A więc zaczynajmy! Bez wahania ładuj w Śmierć, oraz Nekromancje! Klątwy odradzam! Są słabe, a przez to zabierają nam cenne punkty umiejętności! Tak więc Rozwijamy "Inteligencje", oraz "Mądrość" tutaj również rozwijamy je tylko do tego stopnia aż będziemy pewni że 20 poziom będziemy mogli mieć! Potem polecam do tego dołożyć magie umysłu, a konkretnie defensywną! Dzięki niej uzupełnimy szybko zapasy many np czarem "Medytacja" I znów przy tym ładujemy w trzecią cechę, jaką jest "Charyzma". jeżeli nam coś zostanie to radzę dawać w "Mądrość". Tak rozwinięty czarny mag to prawdziwa maszyna to zabijania. Sam dzisiaj grając przywołałem około 25 ostrzy i na pewno dałbym rade ciut więcej do 30 może, lecz już mi się nie chciało. Czarem medytacja uzupełniałem szybko zapasy many, tak więc defensywna magia tu się przydaję bardzo Smile

----------------------------------------------------------

To już prawie koniec mojego poradnika, chciałbym jeszcze dodać na koniec iż, mój poradnik powstał dzięki niektórym postom z tego forum: Sorviny, JaBaala, Majora. A także z licznych i wielogodzinnych przemyśleń(czasami było ich wiele błędnych) jak i również przez wielogodzinne testy w grze na własnych postaciach i doświadczeniu w Spellforce.
Opierałem się również na tabeli zamieszcoznej w tym temacie:
http://www.spellforceweb.fora.pl/porady,3/zdolnisci-i-ich-wymagania,619.html

Specjalnie dla tych co nie mogą pojąć skrótów angielskich, podpowiadam że:
Dex - oznacza Zręczność
Agi - Zwinność
Int - Inteligencja
Wis - Mądrość
Cha - Charyzma
Str - Siła
Sta -Wytrzymałość
Light Combat - Lekkie Uzbrojenie
Heavy Combat - Ciężkie Uzbrojenie
Ranged Combat - Walka dystansowa
Elemental Magic - Magia żywiołów
Black magic - Czarna magia
Mind magic - Magia umysłu
White magic - Biała magia

Dodaję jeszcze że poradnik jest do wersji 1.53 dla niższych wersji tez się z pewnością sprawdzi, nie wiem jak jest tylko z rozdawaniem punktów umiejętności i cech w wersji 2.0 niemieckiej.

POZDRAWIAM!!!


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez reZ dnia Czw 1:14, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mayor
Łupieżca tematów


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:03, 09 Lip 2009    Temat postu:

Jest też droga pośrednia między ciężkim, a lekkim uzbrojeniem, a mianowicie rozwinięcie tychże do 17 poziomu i kupienie włóczni, która tychże skilli wymaga. Włócznie zadają ogromne obrażenia, co rekompensuje te trzy punkty skilli. Do tego można dodać, że postać ta posiada wszystkie "czary" wojownika lekkiego i ciężkiego, można rozwinąć ciężki i lekki pancerz do poziomu 17 więc wybór jest przeogromny. Jedyną wadą tego pomysłu jest fakt, że włócznie szybkie nie są (80% szybkości dla włóczni na 17 poziom uzbrojeń), lecz można to naprawić zakładając pierścienie, zbroje itd. zwiększające szybkość walki Smile.

Po drugie IceMan, ciężka broń obuchowa wcale nie jest gorsza od siecznej, przypatrz się dobrze, a zauważysz że sieczna ma mniejszy rozrzut obrażeń więc obrażenia są mniej więcej podobne, a z obuchową jest tak, że ma duży rozrzut obrażeń (mój 1h młot poziom 19 ma 30-50 obrażeń) więc tu jest kwestia losowości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mayor dnia Nie 13:11, 26 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doyle
Łupieżca tematów


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa

PostWysłany: Czw 9:27, 09 Lip 2009    Temat postu:

Ja jeszcze bym dodał połączenie czarnej magii (śmierć + nekromancja) z magią lodu.
Ewentualnie biała magia (zdrowie+ wzmocnienia) z magią lodu.
W obu przypadkach da się uzyskać 20 poziom umiejętności.
Z tym, że ta druga opcja jest nieco gorsza od pierwszej. Wiem z testów praktycznych (osobiście rozwaliłem użytkownika takiej kombinacji, używając właśnie czarnej magii z magią lodu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tallos
Administrator


Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: What?

PostWysłany: Czw 9:49, 09 Lip 2009    Temat postu:

Jak ja grałem Białym magiem to inwestowałem w inteligencje i mądrość potem co jakiś czas dawałem Wytrzymałość bo tam są punkty życia dopiero później dawałem w charyzmę bo się przekonałem że też jest potrzebna.Biała magia jest dobra bo można mieć cierniową tarczę co się przydaje bo można na inne sojusznicze jednostki ją rzucać , ale ma także świętość co się przydaje bardzo w późniejszej rozgrywce na ostrza również ma też bardzo dobre aury tak więc jak powiedział Ice Man to on jest dobry na wszystko !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 9:52, 09 Lip 2009    Temat postu:

Opłaca się trochę popakować w charyzmę , bo daje nam odporność na magię umysłu , co przydaje się gdy walczymy z nieumarłymi (te zjawy co używają czaru "szok")
Powrót do góry
Mayor
Łupieżca tematów


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:10, 09 Lip 2009    Temat postu:

charyzma nie daje odporności na magię umysłu... ona zwiększa prawdopodobieństwo trafienia jednostki czarem magii umysłu i zwiększa efektywność białej magii,a od odporności jest inny wskaźnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mayor dnia Czw 10:11, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tallos
Administrator


Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: What?

PostWysłany: Czw 10:37, 09 Lip 2009    Temat postu:

Charyzma daje też mniejszą cenę u kupców więc jak kupujemy to polecam na tą chwilę założyć jakiś pancerz co daje charyzmę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reZ
Łowca postów


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Czw 11:40, 09 Lip 2009    Temat postu:

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć np. białą magię z lodem, czy czarną z lodem, lecz ja napisałem moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Również zamiast tarcz lekkozbrojny może wybrać inną umiejętność, i mieć włócznie.
Jest wiele połączeń jednak napisałem w miare tak, aby ktoś nie wpadał na głupie pomysły typu połączyć np. lekkie uzbrojenie z czarną magią, a co dopiero z magią żywiołów(Największy wydatek punktów cech) Ja osobiście miałem postać na trybie swobodnym lekkie uzbrojenie właśnie w połączeniu ze śmiercią....i to wyglądało bardzo tragicznie...rzucałem czarami i uciekałem bo jak doszło do walki(mówię o Anaduine) to niestety z grupą pająków było trudno sobie poradzić. Za to jak zrobiłem takiego maga umysłu, czy białego maga jak wyżej napisałem bardoz szybko przeszedłem mapkę... nie będę już pisał jakich czarów używałem, ale te dwie postacie są godne zagrania nimi i przejścia do końca.

Edit: Przypomniało mi się dawno temu jakieś 2 lata temu kiedy grałem w kampanie ZŚ połączyłem białą magię(zdrowie,wzmocnienia) z magią żywiołów(Lód). Jednymi słowy odradzam... Byłem kompletnie bezbronny w stosunku do lodowych golemów, bo brakowało właśnie natury! A jak bym wybrał naturę to brakowało by wzmocnień! Tak więc Cały Biały Mag to raczej lepsze rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez reZ dnia Czw 15:28, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 21:13, 15 Lip 2009    Temat postu:

Tja , ja miałem lekkie uzbrojenie i wszystkie magie żywiołów. Od Boskiego Muru zaczęły się schody ( nie starczyło z punktami umiejętności ) , dlatego nie przesadzać z ilościami umiejętności.
Powrót do góry
Sorvina
Jeden z Trzynastu


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:30, 17 Lip 2009    Temat postu:

Poradników o doborze postaci było już trochę, jest oddzielny temat, ale co tam. Można pospamować, powtarzać się... Zróbmy burdel na forum Smile
Komentarz do "pierwszego" na forum poradnika.
Brak rażących błędów ortograficznych (przynajmniej nie rzuciły mi się w oczy). Interpunkcja leży i kwiczy (biedna). Brak przecinków, w środku zdania powstawiane wykrzykniki i stanowczo jest ich za dużo. Słaba przejrzystość tekstu, przez co męczące jest czytanie.
Jeśli chodzi o treść, to w sumie jest w tym dużo racji wiele razy powtarzanej tutaj i nie tylko.

IceMan napisał:
Śmiało mogę powiedzieć, że ich słowa to porażka, a o magii umysłu nie mają zielonego pojęcia!


Chcesz mnie obrazić? Śmiejesz się z mojej opinii? Nie wybiegłam z psychiatryka i nie powypisywałam bezpodstawnie paru faktów o magii umysłu. Swoje zdanie wyraziłam i należy je uszanować. Nie zgadzasz się z nim? Okey, ale jeśli chcesz mieć we mnie wroga to jesteś na najlepszej drodze, wypisując właśnie takie zdania. Nie żeby ja w roli wroga była jakaś straszna, ale tylko mówię, żeby nie było zdziwka. Ubolewam, że tak mało ludzi wie co to tolerancja i najważniejsze stara się być tolerancyjnymi. Kogo jak kogo, ale ciebie bym o to nie posądziła. No cóż, nieomylna nie jestem ;]

IceMan napisał:
połączyłem białą magię(zdrowie,wzmocnienia) z magią żywiołów(Lód). Jednymi słowy odradzam... Byłem kompletnie bezbronny w stosunku do lodowych golemów,


Napisałeś, że kierowałeś się m. in. moimi postami. Zaznaczam po raz enty, że z magii żywiołów nie bierze się tylko lodu lub tylko ognia, bo zaistnieje właśnie taka sytuacja. Lód i ogień się uzupełniają, gdzie lód nie może tam ogniem zdziałasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hyouton
Webmaster


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 317
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:28, 18 Lip 2009    Temat postu:

Ice man, prze ten czas, który mnie nie było (mam na mysli te ostatnie 2 tygodnie)
zrobiłem sobie postać tej twojej magi umyslu. Wbiłem nawet 50 lvl(3 godziny mi to zajeło niestety, ale chciałem sie poswiecic xD). Cóż moge powiedzieć. Walczyłem z tobą i moja sugestia na temat tej specjalizacji się zwiększyła. Jednakże:
Mag umyslu ma hmm może z 5 dobrych czarów, maggiczna tarcza, grupowa hipnoza, aura kradzierzy many, charyzma i kontrola. Reszta . . . hmmm jakby to ująć jest do d***. W porównaniu z moją 2 postacią gdy zagrałem ją po wbijaniu tamtej, to już do wcześniejszej ani razu nie wróciłem :/. Uważam, że przesadnie myślisz o magu umysłu.
Zapomniałem dodać jeszcze o tym cudownym lustrzanym odbiciu. Ehh według mnie naprawde się przydaje gdy wbijeszcz 20 poziom uroków.
Post scriptum Mag umyslu ma mało many, więc musi liczyć na wyrzeraniu many przez przeciwników :/ Wychodzi to z tego, że nie podwyższa sie obowiązkowo mądrości, co bardzo ogranicza mane. Uważam, że mag umyslu jest dobry ale chyba na Application: SetNoManaUsage :/. jak kiedyś będą wojny klanow( chyba po końcu świata xDDDD) kodów nie użyjesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sorvina
Jeden z Trzynastu


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:36, 18 Lip 2009    Temat postu:

Ahh, przypomniałeś mi o czymś jeszcze Druidzie.
IceMan opisałeś maga umysłu na 50 lvl. Zauważ, że tych wszystkich "super zdolności" nie ma mag na lvl 10, więc tym samym uważam, że uczciwe rozwinięcie postaci od 1 poziomu do 50 jest istną katorgą.
Druidzie z tą maną to troszkę naciągnąłeś, bo istnieje zaklęcie w magii umysłu, które zwiększa limit pkt many, jest też medytacja oraz wyssanie many, więc akurat tutaj mag umysłu ma lekką przewagę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reZ
Łowca postów


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Pią 14:09, 24 Lip 2009    Temat postu:

Akurat gram w Oddech Zimy mam maga umysłu na poziomie siedemnastym i jak na razie nie mam żadnych problemów... może po prostu trzeba umieć grać taką postacią? Nie mam pojęcia mi idzie dobrze i nie narzekam pomimo że nie mam tych "Wspaniałych" zaklęć.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez reZ dnia Wto 17:00, 27 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rae88
Skrytopisarz


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:15, 28 Cze 2010    Temat postu:

jedno mi się tylko nie podoba. po co lekkiemu tarcze???? o wow. 2x lepsze są 2 bronie 1H (w przypadku sztyletów i LBS). tarcze jedynie można łączyć z lekką obuchową - która, o dziwo, okazuje się porównywalnie silna lub nawet silniejsza od cięzkiej. (jest taki jeden młot 11poziom LBO dmg 14-31 1H co w połączeniu z tarczami i maxowaną siłą daje nawet niezły dmg) wracając do lekkiej siecznej należy mieć dwa 1H miecze (mamy 2x większą szybkość niż normalnie; robimy wymach reką potem reka wraca do normalniej pozycji, jednoczesnie robimy wymach drugą i tak na zmiane) odnośnie CBO to uważam że jest o niebo lepsza od siecznej, ze względu:
1) na wygląd
2) minimalnie większy DMG
3) może i mniejsza szybkosc ale te 10% jest niewidoczne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
River1988
Odbębniacz postów


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:45, 18 Sie 2010    Temat postu:

co do tego poradnika to chcil bym wiedziec jak rozdac punkty ,czy w sile i zrecznosc i jakie jeszcze bo jestem nowym graczem i chcem miec dobrego łucznika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SpellForce Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin